Lecția deschisă 23.10.2024
"Învățarea este un proces continuu, niciodată nu știi totul." – Tehnologia evoluează rapid, iar atitudinea de a fi mereu deschis la nou este esențială.
La data de 23 octombrie în IP Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” or.Cantemir s-a desfășurat seminariul instructiv-metodic cu cadrele didactice de informatică. Seminarul raional, sub genericul „Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor”,a fost petrecut de domnul Bahov Ivan care nu doar predă concepte teoretice, ci și inspiră pasiunea pentru tehnologie și programare. Acest lucru a fost vizibil în cadrul celor 2 ore publice: cu elevii de clasa a XI-a și a XII-a și a atelierului practic.
Elevii de clasa XII-a au demonstrat că:
1. Înțeleg bine structura unui program C++, tipurile de date, operatorii, structurile de control, funcțiile și obiectele;
2.Pot descompune o problemă complexă în pași mai mici și pot concepe algoritmi eficienți pentru a o rezolva.
3.Pot identifica și corecta rapid erorile din codul lor.
La ora publică cu elevii de clasa a XI-a a fost aplicată platforma My Test pentru evaluarea cunoștințelor elevilor. După finisarea testului elevii au fost notați de calculator.
Platforma My Test poate fi un instrument extrem de util în procesul de învățare, oferind o modalitate interactivă și eficientă de evaluare și consolidare a cunoștințelor.
În timplu atelierului practic profesorul Bahov Ivan ne-a împărtășit experiența sa legată de crearea de teste interactive și de programare. Ne-a explicat cum utilizează platforma My Test pentru a ne evalua cunoștințele într-un mod mai distractiv și mai eficient; ne-a prezentat cum putem lucra cu platforma Scrach și ne-a prezentat proiectele create în această platformă.Mulțumim pentru buna desfășurare a seminarului. aici
Открытый урок 22.02.2011
Системы счисления 10 "B" класс
На ранних ступенях развития общества люди почти не умели считать. Они отличали друг от друга совокупности двух и трех предметов; всякая совокупность, содержавшая большее число предметов, объединялась в понятии «много». Это был еще не счет, а лишь его зародыш. Впоследствии способность различать друг от друга небольшие совокупности развивалась; возникли слова для обозначений понятий «четыре», «пять», «шесть», «семь». Последнее слово длительное время обозначало также неопределенно большое количество.
С усложнением хозяйственной деятельности людей понадобилось вести счет в более обширных пределах. Для этого человек пользовался окружавшими его предметами, как инструментами счета: он делал зарубки на палках и на деревьях, завязывал узлы на веревках, складывал камешки в кучки и т.п. Это удобно, так как сразу визуально определяется количество знаков и сопоставляется с количеством предметов, которые эти знаки обозначают. Все мы ходили в первый класс и считали там на счетных палочках – это отзвук той далекой эпохи. Кстати, от счета с помощью камешков ведут свое начало различные усовершенствованные инструменты, как, например, русские счеты, китайские счеты («сван-пан»), древнеегипетский «абак» (доска, разделенная на полосы, куда клались жетоны). Аналогичные инструменты существовали у многих народов. Более того, в латинском языке понятие «счет» выражается словом «calculatio» (отсюда наше слово «калькуляция»); а происходит оно от слова «calculus», означающего «камешек».
Video